gamebartar-logo

ارتباط با پشتیبانی ۲۴ ساعته

09127919436

powermil

پاورمیل

اپراتوری فرز cnc

hesabdari

حسابداری

ویژه بازار کار

دوره آموزش برنامه نویسی Java Script در پاکدشت

دوره آموزش برنامه نویسی Java Script در پاکدشت: اگر از علاقه مندان به برنامه نویسی و طراحی وب باشید مطمئنن اسم Java Script به گوشتان خورده است و این سوال برایتان پیش آمده است که Java Script چیست؟ همانطور که مشهود است در جهان برنامه نویسی مانند جهان واقعی، با زبان های گوناگون و فراوانی رو به رو هستیم که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. Java Script زبانی است که با کمک آن می توانیم صفحات استاتیک را پویا سازی کنیم، وب فرم های پیچیده را ساده سازی کنیم و ویژگی های تعاملی را به سایت بیافزاییم. در این مقاله قصد داریم یکی از پر کاربرد ترین ومشهور ترین زبان های موجود در این حوزه یعنی Java Script را به شما معرفی کنیم. اگر شما نیز قصد دارید با یادگیری و آموزش برنامه نویسی Java Script به دنیای برنامه نویسی وارد شوید با سایت ما همراه باشید.

Javascript programming course

دوره آموزش برنامه نویسی Java Script در پاکدشت

زبان برنامه نویسی Java Script چیست؟

به زبان برنامه نویسی Java Script،JS نیز می گویند که یکی از مشهور ترین زبان های حوزه برنامه نویسی هست. JS یک زبان سطح بالا ، شی گرا ، تفسیری و داینامیک می باشد که از روش های مختلف برنامه نویسی پشتبیانی و حمایت می کند. از JS می توان برای برنامه نویسی Server Side ، برنامه (App) های موبایل ، برنامه و بازی های کامپیوتری استفاده نمود. زبان JS یک زبان سطح بالا و مفسری است. برای توضیح زبان سطح بالا باید بگوییم که زبان کامپیوتر ها زبان باینری است ، یعنی از صفر و یک های متعددی تشکیل شده است. برای برقراری ارتباط با کامپیوتر ها در ابتدا سعی شد که به زبانی نزدیک به زبان صفر و یک صحبت کنند. به این نوع از زبان ها که مستقیماً با پردازنده در ارتباط هستند، اصطلاحاً زبان سطح پایین می گویند مانند زبان برنامه نویسی اسمبلی. یاد گرفتن زبان های سطح پایین برای برنامه نویسان و تسلط بر آن کار دشواری بود در نتیجه متخصصان برنامه نویسی و کامپیوتر شروع به ساخت زبان هایی کردند که به زبان انسان نزدیک تر باشد که به این زبان ها، زبان سطح بالا می گویند. این زبان ها به دلیل نزدیک بودن ساختار نوشتاری و منطق شان به زبان انسان ها کار برنامه نویسی را برای برنامه نویسان بسیار آسان تر کرده است. در نتیجه زبان JS نسبت به زبان های سطح پایین بسیار ساده تر است.

اما گفتیم که زبان JS یک زبان مفسری است. برای توضیح این مورد باید بگوییم که زبان های مفسری کد های یک خط را ابتدا تفسیر و سپس اجرا می کنند و سپس به خط بعدی می روند درنتیجه باعث کند شدن اجرا می گردند. این زبان ها به سیستم عامل وابسته نیستند زیرا همزمان توسط مفسر اجرا می گردند.

مفهوم شی گرایی و کاربرد برنامه نویسی Java Script در دنیای برنامه نویسی

منظور از شی گرایی یک الگو و شیوه تفکر در برنامه نویسی می باشد. عملکرد برنامه نویسی شی گرا از جز به کل و یا پایین به بالا است. منظور این است که ابتدا واحد های کوچک از برنامه ایجاد می شود سپس با پیوند این واحد ها به هم واحد های بزرگ تر به وجود می آیند و به همین شکل برنامه تکامل می یابد. در برنامه نویسی شی گرا دو مفهوم اساسی Class و Object وجود دارد. شی گرایی باعث ساده تر شدن فرآیند کد نویسی می شود و مشکلات برنامه نویسی بسیاری را حل کند. در شی گرایی به جای کار کردن با تابع و متغیر از Object استفاده می کنیم.

java-script-programming-course-in-pakdasht-game-bartar

اکنون زمان آن رسیده است که با هم کاربرد های زبان برنامه نویسی Java Script را بررسی کنیم.

با وجود شی گرایی در JS امکان تعامل با کاربران در سایت ها وجود دارد و همچنین می توان فایل های انیمیشنی ، فایل صوتی و تصویری را روی سایت آپلود کرد. به جز موارد ذکر شده می توانید روی سایت خود تایمر قرار دهید و از این قبیل جذابیت های بصری را به صفحه وب خود اضافه کنید. یکی از مهم ترین کاربرد های JS امکان ساخت برنامه های موبایل و کامپیوتر است. برای این کار باید از فریم ورک های JS استفاده کنیم چرا که مجموعه ای از کتابخانه را در اختیار قرار می دهد. یکی دیگر از کاربرد های JS توسعه بازی های رایانه ای تحت وب است. بنابراین اگر بخواهیم کاربرد های اصلی JS را به صورت کلی دسته بندی کنیم داریم:

1.برنامه نویسی فرانت اند

2.برنامه نویسی بک اند با JS

3.برنامه نویسی App موبایل

4.برنامه نویسی نرم افزار های کامپیوتری

JS چگونه کار می کند؟

اکنون که در مورد مفهوم و کاربرد JS مطالبی را یادگرفتیم زمان آن رسیده که درمورد چگونگی اجرای JS در مرورگر ها صحبت کنیم.

مرورگر های متفاوت برای اجرای کد های JS از موتور های مختلفی مانند V8 , Spider Monkey , Nitro , Trident و … استفاده می کنند. این موتور ها اول کد ها را ترجمه کرده سپس اسکریپت ها را به زبان باینری تبدیل می کنند تا در آخر کد ها اجرا گردند. لازم به ذکر است که بدانید JS فقط بر روی مرورگر های وب اجرا نمی شود و به طور تقریبی بر روی تمامی پلتفرم ها با کمک Java Script Virtual قابل اجرا خواهد بود.

Javascript programming

آموزش Java Script

حال که با JS آشنا شده اید و تصمیم به یادگیری این زبان فوق العاده گرفته اید به شما تبریک می گوییم چرا که JS یک زبان آینده دار و کاربردی است. پس فرصت را از دست ندهید و با ثبت نام در دوره های آموزشی Java Script سطح مقدماتی تا پیشرفته سایت ما به یک متخصص JS حرفه ای تبدیل شوید.

سرفصل دوره دوره آموزش برنامه نویسی Java Script در پاکدشت:

کلمات کلیدی زبان جاوا اسکریپت (Java Script Key Words)

  دستور  If

 دستور   For

  دستور   while

دستور False

دستور True

دستور alert

انواع داده‌های زبان جاوا اسکریپت (Java Script Data Types)

نوع داده عددی     Number

نوع داده رشته‌ای یا متنی   String

نوع داده منطقی     Boolean

 دستور type  of

 کامنت در  js

 تابع  prompt

 دستور  switch-case

حلقه  for

 دستور  return

پیش نیاز دوره آموزش برنامه نویسی JAVA Script

برای شروع دوره آموزش برنامه نویسی JAVA Script شما عزیزان نیاز دارید به دوره کاربر ICDL آشنایی و تسلط کافی داشته باشید. از این رو برای شروع و به عنوان پیش نیاز باید دوره کاربر ICDL  را نیز گذرانده باشید. برای این منظور می توانید در دوره فوق نیز ثبت نام کنید.

دیگر دوره های ویژه آموزشگاه گام برتر